مدافعان حرم

امام خامنه ای(مدظله العالی):اگر مدافعان حرم نبودندِباید در همدان و کرمانشاه با دشمنان میجنگیدیم.

مدافعان حرم

امام خامنه ای(مدظله العالی):اگر مدافعان حرم نبودندِباید در همدان و کرمانشاه با دشمنان میجنگیدیم.

مدافعان حرم

سپاه بین المللی مدافعان حرم
مدافعان حرم بزرگ ترین گروه نظامی شیعی در سوریه و عراق است که با هدف مقابله با تخریب حرم ها و مراقد اهل بیت به ویژه حضرت زینب س توسط تروریست های تکفیری شکل گرفت. معیارهای این گروه، ایمان به اسلام، مقاومت در تروریست های تکفیری و پذیرش رهبری ولی فقیه است. فرماندهی مسئولیت فعلی این گروه، با لواء ابوالفضل العباس ع است. این گروه از آغاز شکل‌گیری در سال 2013 تا کنون درگیری‌های زیادی با نیروهای تکفیری داشته است که از مهم‌ترین این درگیری‌ها عملیات پاکسازی زینبیه و اطراف محله زینبیه و نبرد با تروریست های تکفیری در سوریه و عراق است. مدافعان حرم توانستند پس از این همه درگیری با تکفیری ها آنان را وادار به عقب نشستن از منطقه زینبیه و آزاد کردن مناطق شیعی نشین از دست تروریست های تکفیری نماید. این گروه علاوه بر فعالیت‌های نظامی، فعالیت‌های اجتماعی و عام المنفعه ی گسترده‌ای در زینبیه دمشق دارد و تعدادی از نیروهای مدافعان حرم در حرم و مرقد حضرت زینب س جهت خدمت حضور دارند. مدافعان حرم با ایران پیوندهای عمیقی دارد و از حمایت همه‌جانبه نظام ایران برخوردار است. ارتباط مدافعان حرم با نظام سوریه به عنوان یکی از محورهای مقاومت علیه اسرائیل همواره وجود داشته است و امروزه نیز حزب‌الله در کنار ارتش سوریه در حال نبرد با تکفیری‌ها و تروریست‌ها است.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

بایگانی

پیوندهای روزانه

مدافعان حرم وارثان حسین (ع) در مقابل یزیدیان زمان
جلوه های عاشورا در جبهه های دیروز و امروز مقاومت - 


امروز دیگر وقایع عاشورا، اتفاقاتی دیرین و تاریخی به نظر نمی رسد. اگر تا چند سال قبل برای ما امثال شمر و حرمله، حکم شیاطینی خیالی را بازی می کردند و یاران امام حسین(ع) هم به اسطوره هایی دست نیافتنی و افسانه ای شبیه بودند که تنها در فیلم ها یا نمایش های شبیه خوانی تبلور می یافتند، امروز هر دو طرف آن جنگ، عینی شده اند. «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» دیگر یک شعار نیست. چون در دنیای امروز ما هم اتفاقاتی رخ می دهد که یادآور وقایع محرم سال 61 هجری قمری در صحرای کربلا هستند. حدود 45 روز قبل بود که انتشار یک تصویری از یک جوان 25 ساله همه را یاد کربلا و ظهر عاشورا انداخت؛ اسارت و شهادت رزمنده مدافع حرم محسن حججی، و سر بریده او حجتی بود بر زنده بودن راه حسین(ع). 
    اگر امروز ، جامعه بین الملل به خاطر فجایع تکان دهنده ای که هر روز تکرار می شود، روسیاه تر از همیشه است و لشکر عمر بن سعد در همه جا بیداد می کند، این زمانه روی روشنی هم دارد؛ مبارزانی که در برابر هجوم قهرآمیز یزیدیان زمان ایستادگی می کنند و در اوج مظلومیت و گمنامی، تاریخ را به لرزه در می آورند. امروز قبیله عاشوراییان، غم یک تن مختار که دربند و غایب بزرگ معرکه باشد را ندارد، چون در روزگار ما اگر یزیدیان به دلارهای رنگین و تسلیحات نظامی پیشرفته و انواع و اقسام رسانه ها و شبکه های ماهواره ای و جوایز نوبل و امثالهم مجهز شده اند، این طرف هم مختارها و قاسم ها و علی اکبرها تکثیر شده اند و پرشورتر از همیشه پرچم خونخواهی حسین(ع) را برافراشته اند.
    در شش سال اخیر، باز هم مثل دوران دفاع مقدس، هر روز در خیابان های شهرهای ما پیکر جوان هایی تشییع می شود که فدایی حرم و حریم انسانیت شدند.
     در آن دوران، برای وصال حرم معشوق جان می دادند و در این دوران برای پاسداری از حریم حرم. نکته قابل تامل اینکه همچون لشکر امام حسین(ع) و مانند دوران دفاع مقدس، در میان مدافعان حرم هم می توان طیف ها و نسل های گوناگونی را دید؛ از جوانان 15، 16 ساله تا افراد کهنسال، از هنرمندانی چون هادی باغبانی و سعید سیاح طاهری تا شخصیت های نظامی و مهندس و پزشک و... که زندگی هر یک از آنها می تواند تبدیل به یک فیلم درخشان و جذاب شود.
    جبهه های امروز مقاومت نیز در امتداد و مکمل عاشورا، انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس است. اگر محرم نبود، هیچ گاه انقلاب اسلامی اتفاق نمی افتاد و باز هم اگر محرم نبود، ایستادگی هشت ساله با آن همه زیبایی و حماسه و ظهور مردان تاریخ ساز رخ نمی داد؛ جای تردیدی نیست که اگر محرم و مردان عاشورایی زمان که «مدافعان حرم» لقب یافته اند نبودند، یزیدیان زمانه، از معرکه کنونی جان سالم به در می بردند.
    
    مدافعام حرم؛ احیاگران عاشورا
    طی سال های اخیر، نهادهایی مرتبط با جبهه مقاومت و شهدای مدافع حرم تشکیل شده است. انجمن خادمان شهدای مدافع حرم، یک تشکل مردم نهاد و گمنام است که با هدف حمایت مادی و معنوی از خانواده شهدای مدافع حرم راه اندازی شده است. یکی از برنامه های آینده این انجمن، مبادله پیکر مطهر جاویدالاثرهای مدافع حرم در سوریه است تا از این طریق، به انتظار خانواده های این شهدا پایان بخشند. 
    عباس طایفه، از رزمندگان جانباز دوران دفاع مقدس است که مدیریت انجمن خادمان شهدای مدافع حرم را بر عهده دارد. وی در گفت وگو با گزارشگر روزنامه کیهان درباره سوگواری در ماه محرم می گوید: «هدف از سینه و زنجیر زدن در این ایام، پاره کردن زنجیر نفس آدمی است. عزاداری انسان وقتی اجر و ثواب بیشتری پیدا می کند که بتواند روح خود را از قفس هوای نفس رهایی بخشد. اگر برای امام حسین(ع) اشک می ریزیم باید بتوانیم اشک یتیمی را هم پاک کنیم که در این صورت عزاداری ما معنای حقیقی پیدا می کند. درست مثل شهید محسن حججی که ابتدا روح خود را از زنجیر رها کرد و سپس توانست به چنین جایگاهی دست یابد.»
    وی مدافعان حرم را پرورش یافتگان واقعی مکتب حسین(ع) می داند که توانسته اند نفس خود را رها کنند تا به چنین موقعیتی دست یابند و می افزاید: «مهم ترین نشانه از راه مقدس و حسینی مدافعان حرم، آیه چهلم سوره مبارکه حج است که به کسانی اشاره می کند که از دیار خود رانده شدند، تنها به این جرم که از خدای یکتا سخن می گفتند. ذکر خدا در مسجد انجام می شود. دشمنان دین خدا و ائمه اطهار هم می خواهند آثاری از مساجد وجود نداشته باشد که مردم به آنجا بروند و ذکر خدا بگویند. ارتباط این موضوع با حرمین شریفین هم همین است. دشمنان دین خدا نمی خواهند مردم در حرمین حضور پیدا کنند. چون با حضور در حرمین، یاد مظلومیت شهدای کربلا و ظلم وستم شمر و یزیدیان می افتند و این تفکر انقلابی و عاشورایی فوران می کند. هر جا حرم هست، فرهنگ عاشورا هم آنجا هست؛ یاد حسین و یاد یزیدیان هم هست. نتیجه این فرهنگ هم این است که آدم را در مقابل شمر و یزیدیان زمانه هم بیدار می کند. مدافعان حرم، این جریان و بیداری ناشی از فرهنگ و تفکر عاشورایی را احیا می کنند.»
    این جانباز در ادامه بیان می کند: « در دیداری که اخیرا با نماینده حزب الله لبنان در تهران داشتیم هم او می گفت که حضور رزمنده های مقاومت در دفاع از حرم حضرت زینب(س)، حزب الله لبنان را باز احیا کرد و همه را پای کار آورد. چون رزمندگان مقاومت و مدافعان حرم در حال مبارزه با شقی ترین آدم ها هستند؛ داعشی ها به هیچ چیزی پایبند نیستند و به هیچ کس رحم نمی کنند. من در تمام طول تاریخ ندیده ام که یک گروه تا این حد وحشی باشد که سر اسیران خود را ببرند. مثل اتفاقی که برای شهید محسن حججی افتاد و او ذات واقعی آنها را شهادت داد. داعشی ها یکی از وحشی ترین قبیله هایی هستند که تاریخ به خودش دیده است و مدافعان حرم در مقابل چنین موجوداتی مبارزه می کنند. حضرت علی(ع) هم مبارزه با خوارج را از بهترین مبارزه ها می دانستند که بیشترین ثواب را دارد؛ هم کسانی که آنها را بکشند و هم کسانی که به دست آنها به شهادت برسند بیشترین اجر را می برند. الان هم داعشی ها ادامه دهنده راه خوارج هستند.»
    
    وارثان حسین (ع) و دفاع از حرم و حریم انسانیت
    اما چه چیزی باعث شده تا باز هم شاهد تکرار وقایع صدر اسلام و ظهور جریان هایی شبیه خوارج باشیم؟ برای یافتن پاسخ این پرسش، سراغ یکی از فرماندهان مدافع حرم رفتیم که طی سال های اخیر در تقابل با داعشی ها، درخشیده است. 
    سردار محمدعلی حق بین، فرمانده عملیات آزادی نبل و الزهرا از سلطه داعش که یکی از عملیات های مهم و تاثیرگذار بود، در گفت وگو با گزارشگر روزنامه کیهان می گوید:« امروز هم دشمنان اسلام برای ضربه زدن به این دین در حال پیاده کردن برنامه هایی هستند که در صدر اسلام هم اتفاق افتاده بود. مهم ترین برنامه آنها این است که با ایجاد فرقه های مختلف، سرزمین های اسلامی را دچار بحران و جنگ نمایند. در عاشورا، افرادی سر مبارک امام حسین(ع) را از تن مطهر ایشان جدا کردند که ادعای مسلمانی داشتند و حتی روزگاری در لشکر اسلام می جنگیدند. امروز هم کسانی در حال سر بریدن از مسلمانان در عراق و سوریه هستند که شعارهای به ظاهر اسلامی سر می دهند. به همین دلیل هم هست که غربی ها همواره در تبلیغات و رسانه های خود افرادی را به عنوان مسلمان معرفی می کنند که با شعارهای مقدس، جنایت می کنند. دشمنان اسلام از این طریق، ضمن پیش بردن هدف اولیه خود یعنی جنگ مسلمانان علیه مسلمانان در سرزمین های اسلامی، به تبلیغ علیه اسلام هم می پردازند. می خواهند به جوانان در دنیای غرب که امروز فوق العاده به دین اسلام علاقه مند شده اند، بگویند که پیروان این دین حتی به خودشان هم رحم نمی کنند!»
    وی در پاسخ به این پرسش که چرا مدافعان حرم وارثان حسین(ع) در این دوران معرفی می شوند هم بیان می کند: «مدافعان حرم، هزاران کیلومتر دورتر از کشور به دفاع از حریم دین خود می پردازند. ما برای این حریم، چند تعریف قائل هستیم. یک حریم، از نظر نظامی قابل تعریف است. ضرورت جهاد مدافعان حرم از یک سو به مسائل راهبردی برمی گردد، چون دشمنان ما امروز جنگ را در سطح راهبردی هدایت می کنند و به همین دلیل هم پیکار ما فراتر از مرزهای کشور خودمان انجام می شود؛ هدف اصلی آنها جنگ با ایران است، اما چون نمی توانند به مرزهای ما برسند فعلا به جنگ در عراق و سوریه اکتفا کرده اند. از نظر اعتقادی هم در این جهاد ما از حریم ولایت دفاع می کنیم. ولایتی که در غروب عاشورا تجلی یافت. در آن موقع تنها چند ساعت از رسیدن حضرت سجاد(ع) به مقام امامت گذشته بود. حضرت زینب(س) هم که بزرگ بازماندگان عاشورا بود، سخن امام را سرلوحه عمل قرار داد که این یک الگوی عملی برای ولایت پذیری است. مدافعان حرم هم امروز دقیقا از حریم همان ولایت دفاع می کنند. حریم ولایتی که حضرت زینب(س) روز عاشورا از آن پیروی کرد.»
    این جانباز دوران دفاع مقدس در پایان اظهار می کند: «وقتی از مدافعان حرم سخن می گوییم، مقصودمان صرفا این نیست که این گروه فقط از گنبد و بارگاه حرمین شریفین پاسداری می کنند، بلکه جهاد مدافعان حرم در اصل برای دفاع از حریم ولایت حضرت زینب (س) است که بارگاه و حرم هم زیر مجموعه آن حریم محسوب می شود. مدافعان حرم درک کردند که باید پایگاه اصلی تکفیری ها و سایر جنایت کارها را ویران کنند و ریشه این فتنه را بسوزانند. در این راه ، ما به قله های اقتدار نزدیک شده ایم؛ اما برای رسیدن به این قله ها، باید هزینه هایی را هم پرداخت.»
    
    فاطمیون؛ جلوه بارز عاشوراییان
    لشکر فاطمیون یکی از گروه های پرافتخار جبهه مقاومت است که طی سال های اخیر نقش پررنگی در تقابل با داعش و تفکیری ها داشته اند. این گروه، شامل افغانستانی های دلباخته اهل بیت علیهم السلام هستند که در راه دفاع از حرم و حریم انسانیت، جانبازی می کنند. جای تردیدی نیست که اگر عشق به امام حسین(ع) و درک عمیق از نهضت کربلا نبود، این مردان نیز در این راه پربلا جان خود را به خطر نمی انداختند. حقیقت این است که جامعه جهانی، ایمنی از گسترش سلطه داعشی ها را به این افغانستانی های حاضر در جبهه مقاومت نیز مدیون است که این اتفاق نیز ریشه در باور عاشورایی این مبارزان دارد.
    سیدمسافر، یکی از رزمندگان لشکر فاطمیون است که در گفت وگویی با گزارشگر روزنامه کیهان می گوید: «نگاه فاطمیون به مقاومت، برداشتی از جهاد اباعبدالله(ع) است. ما دور از وطن، با فدا کردن جان و تن از آرمان های اسلام دفاع می کنیم تا مبادا چهره کسی از ظلم خراشیده شود. برای ما ، مرز و جغرافیا، حرم اهل بیت(ع) است. مردم عاشورایی افغانستان پیش از این نیز در دوران دفاع مقدس برای دفاع از اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی سرزمین خود را رها کردند و این بار نیز با همان عقیده در سوریه مقابل دشمنان ایستاده اند. چون برای ما غیر از مکتب عاشورا هیچ جغرافیای دیگری تاثیرگذار نیست و هر جا مظلومی هدف ظلمِ ظالمی قرار می گیرد، ما در آنجا حضور داریم.»